Sverige har under de senaste fem decennierna genomgått en omfattande demografisk förändring. Denna snabba demografiska förändring har inte berott på en ”uppmuntringspolitik” om ökat barnafödande, utan detta har till stor del skett via invandring från länder med en extremt annorlunda kultur präglad av odemokratiska traditioner och patriarkala strukturer. Individer ur dessa migrantgrupper har varit överrepresenterade i systemhotande brottslighet. Lagstiftningsarbetet har under samma period däremot stagnerat och präglats av en mentalitet som inte är i paritet med den rådande verkligheten.
Nu har denna förändring nått en brytpunkt där gigantiska problem bl.a. i form av infiltration av välfärdsekonomi, säkerhetshot och organiserad kriminalitet av systemhotande slag, uppkommit. Även utländska agitatoriska makter opererar ”by proxy” i Sverige och utnyttjar våra öppna och demokratiska samhällsresurser.
Sverige behöver därför genomföra nödvändiga politiska och kulturella reformer. Tyngdpunkten ska givetvis ligga vid migrationsregelverk samt en genomgående översyn av kriminallagstiftningen och hela kedjan av rättsväsendet, för att ge brottsbekämpande myndigheter utökade resurser i syfte att sätta stopp på den systemhotande brottsligheten.
Tidigare utarbetade rättsprinciper brister i sin effektivitet då regelverken i ett samhälle grundar sig på samspel mellan samhällets olika aktörer och medborgare i landet. Det som vi i Sverige uppfattar som att ett samhällskontrakt sätts ur spel är ej fallet, då klanbaserade kriminella nätverk med rötterna utanför Sverige inte anser sig vara bundna av det samhällskontrakt som bygger på de västerländska demokratiska värderingarna. Det har således skapats en demografisk sammansättning som går stick i stäv med den svenska, västerländska kulturen.
Det har vidare att göra med, att ett medvetet mångkulturprojekt skapats med parallella strukturer som följd och som är sammansvetsade med en våldsbejakande och majoritetstänkande extremism som i sig bär ett odemokratiskt väsen.
Detta av svenska politiker skapade fenomen, har definitivt lett till dagens höga nivåer av systemhotande kriminalitet. För att åtgärda detta ”fenomen”, krävs en nationell kraftsamling i form av en politisk kulturell beslutsamhet. Politiska reformer genom lagstiftning som prioriterar det svenska nationella intresset före främmande agitatoriska makters intressen är nödvändiga.
Läget är allvarligt och Sverige genomgår inför öppen ridå en omvandling. De legala förutsättningarna och verktygen bör därmed leva upp till de förväntningar som brottsbekämpande myndigheter eftersträvar vilket även samhället är i starkt behov av. Sveriges rättsvårdande myndigheter är kapabla nog att med beaktandet av rättssäkerhetsgarantier hantera nya reformer. Vi eftersträvar effektiva, strukturella förändringar där samhörigheten ska vara med de svenska värderingarna och inte med främmande kulturer och främmande värderingar.
/Styrelsen